DRUKUJ
2016-09-05

Przyjmowanie skarg i wniosków

Skargi i wnioski do Pomorskiego Osrodka Adopcyjnego można składać na kilka sposobów:

  • Dyrektor Pomorskiego Ośrodka Adopcyjnego w Gdańsku lub zastępująca go osoba, przyjmuje interesantów osobiście w poniedziałek każdego tygodnia w godzinach od 8.30 do 9.30 oraz w czwartek każdego tygodnia od 15.30 do 16.15  po wczesniejszym umowieniu się na spotkanie w Sekretariacie (osobiście lub telefonicznie - 58 341 46 07).
  • Skargi lub wnioski wnoszone pisemnie przyjmuje sekretariat Ośrodka pod adresem
    Pomorski Ośrodek Adopcyjny w Gdańsku
    al. gen. Józefa Hallera 14
    80-401 Gdańsk
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@poa-gdansk.pl

Po zapoznaniu się z treścią skargi lub wniosku Dyrektor  wyznacza termin oraz    prowadzącego postępowanie wyjaśniające i kieruje skargi i wnioski do właściwej komórki organizacyjnej, gdzie badana jest ich zasadność, analizowane są przyczyny powstania oraz podejmowane są działania zapewniające należyte i terminowe załatwienie spraw. Projekty odpowiedzi przygotowują prowadzący postępowanie wyjaśniające, które następnie przedkładają do zaopiniowania Dyrektorowi.

 

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (jednolity tekst Dz. U. z 2023 r. poz. 775), Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46) oraz § 14 ust. 3 pkt 2 i § 24 ust. 7 Regulaminu Organizacyjnego Pomorskiego Ośrodka Adopcyjnego w Gdańsku wprowadzonego Zarządzeniem Nr 9/2016 Dyrektora Pomorskiego Ośrodka Adopcyjnego w Gdańsku z dnia 29 lutego 2016 r.


Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym - kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 i ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego pozostawione zostaną bez rozpoznania. Pomorski Ośrodek Adopcyjny w Gdańsku nie udziela odpowiedzi na listy i e-maile anonimowe oraz nieopatrzone adresem pocztowym.

 

Do spraw nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks  postępowania  administracyjnego oraz  przepisy  rozporządzenia  Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.